Connect with us

Er du i søvnmangel? Sådan kommer du igennem dagen

Hverdag

Er du i søvnmangel? Sådan kommer du igennem dagen

Nogle nætter sover man bare dårligt. Måske er du kommet for sent i seng, naboerne har larmet, din kæreste har rodet rundt eller regnen har banket mod ruden.

En arbejdsdag eller dag på studiet kan virke helt uoverskuelig efter sådan en nat. Men her kommer nogle hurtige tips til, hvordan du alligevel klarer det.

1 Ta’ et koldt bad

Okay, hele badet behøver ikke være koldt. Men skynd dig i bad, når du vågner. Det virker lige meget hvad. Og så kan du eventuelt slutte med 30 sekunders iskoldt vand. Du bliver friskere på stedet – og din hud vil elske dig for det, fordi det stimulerer blodgennemstrømningen.

2 Spis mad inden for en time

Din krop har fastet i mange timer, og den trænger til mad. Det er endnu vigtigere efter en dårlig nat, for søvnmangel gør som regel, at du crasher op ad eftermiddag og kaster dig over de usunde snacks. Det kan du komme i forkøbet ved at få en god portion morgenmad, gerne med proteiner.

En omelet, en skål skyr eller havregrød med æggehvider eller proteinpulver. Så bliver du både friskere på stedet, men du holder også eftermiddagssulten lidt væk.

3 Fyr op for musikken

Så snart du vågner, skal du sætte din yndlingsplayliste på, og skrue helt op for musikken. Dine yndlingssange og et godt beat, vil automatisk gøre dig i bedre humør. Og det giver god energi.

 

Continue Reading

More in Hverdag

Til top