Connect with us

Shero

Lider du af angst? Så skal du gøre dette til en del af din skønhedsrutine

Angst

Skøn

Lider du af angst? Så skal du gøre dette til en del af din skønhedsrutine

  1. Hvis du lider af angst, ved du, hvor skrækkelig en følelse det er. Man kan ikke styre det, og hvis først en tanke har plantet sig i hovedet, så ruller det hurtigt ud over hele kroppen. Det er rigtig svært at stoppe denne følelse, når den først er gået i gang – også selvom du har fået øvelser til præcis dette. Jeg lider selv af angst (there, I said it), og jeg har fået et ret godt tip, som jeg nu vil dele med jer andre.

Det skal du købe

Æteriske olier kan reducere angst og depression. Det kan godt være, at du ikke slipper for angstanfald fuldstændig, men hvis det kan hjælpe på dem, vil det jo være det hele værd. Hvis du får medicin på grund af din angst, skal du selvfølgelig fortsætte med at tage dette, men æteriske olier er et godt og naturligt supplement. Olierne hjælper dig nemlig med at få det bedre og er en god måde at nurse lidt om dig selv på. Det er altså ikke noget hokuspokus, men det virker rent faktisk afslappende på dig. Det lyder rart, ikke?

Du burde altså gøre det til en del af din ‘mig-tid’, når du trænger til at slappe af og forkæle dig selv. Og det fortjener du at gøre hver eneste dag. Gå aldrig ned på at passe på dig selv.

Du burde benytte olien inden sengetid, så du kan komme ned i gear og få en god nattesøvn.

Sådan skal du bruge olien

I badet

Hvis du er den heldige ejer af et badekar, skal du komme fire til fem dråber olie i vandet. Vandet skal ikke være for varmt, da olierne ellers vil fordampe hurtigt. Slap af i badet i 15 til 20 minutter. Fokuser på din vejrtrækning og slap heeeelt af.

Til inhalering

Hvis du har et panikanfald, kan du opnå en hurtig effekt ved at inhalere æteriske olier. Dryp en til to dråber olie på et lommetørklæde, og indånd dybt to til tre gange. Du kan også komme tre til fire dråber olie i en balje med meget varmt vand. Læn dig ind over baljen med et håndklæde over hovedet, og indånd dybt i flere minutter. Husk at lukke øjnene under inhaleringen. Bemærk! Hvis du har astma, er det ikke godt for dig.

Til massage

Hvis du har en dag, hvor angsten fylder meget hos dig, skal du lokke din kæreste eller veninde til at give dig massage. Brug din olie, så den kan trænge ind i kroppen, da det forstærker den terapeutiske virkning. Massage kombineret med de æteriske olier har en beroligende virkning på dig.

Hvilken duft skal du vælge?

Lavendel

Hjælper på søvnmangel og depression

Kamille 

Hjælper på angst

Bergamot

Hjælper på dårligt humør

Geranium

Hjælper på træthed, angst og stress

Du kan også vælge en duft, du forbinder med noget positivt. Jeg har personligt valgt en duft, der minder mig om min afdøde mormor. Når jeg har det allerværst, sætter jeg et par dråber frem, og så hjælper det mig med at få det bedre. Så begynder jeg at tænke på hende i stedet for, og så virker alt andet meget nemmere – også min angst.

Husk, at det ikke er pinligt at lide af angst. Tal åbent om det, så får du det langt bedre.

Kilde: Popsugar, Netspirit

Continue Reading

More in Skøn

Til top