Connect with us

Sådan kommer du af med appelsinhud

Skøn

Sådan kommer du af med appelsinhud

Æv de buler på baller og lår er irriterende! Hvad laver de der? Andet end at være ujævne selvfølgelig.

Tja, det er mange kvinders lod i livet at have, men hvordan kommer vi af med det?

For at kunne svare på det, så skal vi først lige vide, hvad det er, og hvad det kommer af.

Hvad er appelsinhud?

Hvis du tror, at appelsinhud kun rammer overvægtige, tager du fejl. Selv superslanke kvinder kan have appelsinhud, fordi det er en tilstand i huden.

Kvinder har altid et lag fedt, som fungerer som isolering og polstring. Det ligger i små rum mellem muskler og hudens overflade, og mellem de små rum er bindevævet. Det kan med tiden, og når der er mangel på vand, blive stift, og så trækker det sig sammen, og de små buler i huden dukker op – det er det, vi kalder appelsinhud.

Spiser vi usundt, ja så får vi mere fedt i det små rum, de bliver mere fyldt og buler mere. Sidder vi for meget ned eller ofte med benene over kors, lukker vi for cirkulationen, så bindevævet bliver hurtigere stift.

Kan jeg slippe af med det igen?

Nogen kan, men der er i hvert fald en masse du kan gøre for at mindske og modvirke det.

Nyd en massage:

Der skal gang i det stive bindevæv, så massage er en god løsning. På den måde får du også gang i blodcirkluationen og lymfebanerne, og det er nødvendigt, hvis du skal af med ophobede affaldsstoffer.

Hvis du ikke har råd til at købe massage et par gange om måneden, så invester i en foam roller i stedet. Den kan du bruge efter din træning, når din muskler er varme, og så får du også arbejdet ekstra meget på din appelsinhud den dag. Det lyder slet ikke tosset.

Spis sundt:

Det nytter ikke noget at fylde de fyldte fedtdepoter med mere fedt, så derfor skal du spise sundt. En masse grøntsager, magert kød og lækker frugt.

En sund kost kommer man desværre ikke hele vejen med, det havde ellers været dejligt, men det gør en stor forskel.

Dyrk hård træning:

Du skal have gang i dine muskler, og derfor skal du dyrke hård træning for hele kroppen og ikke mindst områderne, hvor du har appelsinhud. En løbetur er slet ikke nok, dyrk HIIT-træning kombineret med styrketræning. Når du spiser sundt, og du får mindre fedt på kroppen, skal der ny energi til, og det kan blandt andet være ved stærkere muskler.

Continue Reading

More in Skøn

Til top