Connect with us

De 3 øvelser, der forbrænder flest kalorier

Sund

De 3 øvelser, der forbrænder flest kalorier

Vi kan rigtig godt lide effektiv træning. Så kan det nemlig snildt klemmes ind i en travl hverdag.

Her er tre øvelser, som udfordrer både puls og styrke – og dermed forbrænder rigtig mange kalorier.

 

Træningsprogram

5 runder af

  • 5 burpees
  • 10 hoppe-lunges (5 på hvert ben)
  • 10 liggende sprællemand

Eller leg med denne trappe

Sæt en timer til at tage tid.

Lige når uret starter og det første minut laver du: 2 burpees + 2 hoppe-lunges + 2 liggende sprællemænd – og så holder du pause resten af minuttet.

Det andet minut laver du: 3 af alle øvelserne og så pause resten af minuttet.

Det tredje minut laver du 4 af alle øvelserne

Så fortsætter du, til du ikke længere kan nå igennem alle gentagelser på 1 minut.

Hvor mange minutter nåede du op på?

 

Forklaring på øvelserne

Burpee

Burpees er en kongeøvelse! Det udfordrer virkelig din puls og trimmer samtidig din krop. Kom helt ned og ligge og skub så fra med dine hænder og hop op på hele foden i en dyb squat. Tryk fra og kom helt op i et hop. Klar hænderne over hovedet.

Sørg for at holde lidt afstand mellem dine fødder – så er der ikke så langt op og ned.

Hoppe-lunges

Denne øvelse kan godt udfordre din balance en del. Sørg for at have hoftebredde mellem dine fødder, så du ikke står på én lige linje. Så bliver det langt nemmere at holder balancen. Hop så langt et skridt du kan, og kom helt ned, så dit bagerste knæ rammer jorden.

Spænd i maven, så du ikke svajer og stritter med numsen, og tænk på hoften skal søge lige ned mod gulvet.

Tryk fra med den forreste hæl.

Liggende sprællemand

Det her er en udfordrende udgave af planken. Derfor er det også vigtigt at du spænder godt op i hele kroppen – og i maven især. Hold numsen så stille som muligt, mens du laver øvelsen. Så står du med strakte arme, og så hopper du ind og ud med dine ben.

Continue Reading

More in Sund

Til top