Connect with us

Shero

4 ting du skal vide, hvis du vil arbejde på dine mormorarme

Ting du skal vide, hvis du træner dine mormorarme

Sund

4 ting du skal vide, hvis du vil arbejde på dine mormorarme

Vi har givet dig to supergode øvelser, hvis du selv mener, du har mormorarme, der trænger til en kærlig hånd. Det kan også være, at du bare gerne vil tone dine arme lidt – gøre dem stærkere. Og så kan du stadig lave de to øvelser. Men før du klikker væk og kun laver de to øvelser, så har vi lige nogle ting, du skal vide.

Du kan ikke punkttræne

Du har sikkert hørt, at du ikke kan træne specifikke punkter på din krop, du gerne vil se en ændring ved. Altså 100 mavebøjninger om dagen er ikke det bedste, du kan gøre for at arbejde på dit mavefedt.

I stedet så husk at lave nogle øvelser, der træner mormorarmene og flere andre dele af din krop på én gang. Det er for eksempel burpees, planken, russian twist og squats, hvor du løfter en vægt over hovedet, når du kommer op fra squatstillingen.

Løft nu nok kilo

Hvis du står og løfter derudaf med to kilo i hver hånd, så kan det være, at du lige skal have fat i en tungere vægt. Tænk som udgangspunkt, at du skal kunne lave 15 gentagelser, og så skal du føle, at det VIRKELIG er nødvendigt med en pause. Hvis du sagtens kan tage ti gentagelser mere, så prøv at gå et kilo op.

Husk intervaltræning

Intervaltræning (HIIT) er genialt, fordi det virkelig sparker gang i dit energiniveau og din forbrænding. Det er ikke, fordi vi siger, at du behøver at tabe dig, men en god forbrænding giver dig også god energi. Så skal du bare huske at spise godt med proteiner efter en træning, hvor du har givet den maks. gas.

Det kan være, at du giver dig i kast med de her 6 øvelser, eller måske er du mest til crosstraineren?

Husk dine proteiner

Der er nogen, der ikke rigtig vil spise efter deres træning, fordi de jo lige har forbrændt en masse kalorier. Men har man den tankegang, så er det altså ikke de gode resultater, man får.

Husk proteiner. Gerne 25-35 gram efter din træning. Når du får brugt dine muskler under din træning, ødelægger du dem faktisk lidt, og så skal der proteiner til, der gør, at de igen bliver opbygget. Ret smart, ik’?

Er du i tvivl om, hvor meget protein du skal spise om dagen, så bliv klogere her. Pssst, du kan også se, hvor mange proteiner der er i flere forskellige madvarer.

Continue Reading

More in Sund

Til top