Connect with us

Derfor skal du drikke kaffe, inden du tager en powernap

Powernap

Sund

Derfor skal du drikke kaffe, inden du tager en powernap

Derfor skal du drikke kaffe, inden du tager en powernap

Man forbinder sjældent kaffe med at sove. Du drikker nemlig kaffe, fordi det hjælper dig med at vågne om morgenen. Men rent faktisk burde du også drikke kaffe, inden du tager en powernap. For hvis du kombinerer de to, kan du nemlig få det skud energi, du har brug for. Woop woop!

Lad os kalde det for en ‘kaffenap’, og det er egentlig ret simpelt, det du skal gøre. Du drikker en kop kaffe, og det er lige, som du kan lide den. Det kan være en kop sort kaffe, en cafe latte eller en dejlig, kold iskaffe – bare det er kaffe. Så snart du har drukket kaffen, skal du lægge dig til at sove med det samme. Du tror måske, det ikke er muligt, men fordi koffeinen først kan mærkes i kroppen efter en halv time, er det altså hundrede procent muligt.

Bare det, at du tager en powernap, vil give dig det skud energi, du havde brug for. Det er nemlig blevet bevist, at powernaps forbedrer din opmærksomhed og præstationer.

Den ideelle ‘kaffenap’ er 30 minutter lang, hvilket betyder, at du vågner lige i det øjeblik, koffeinen begynder at virke. Du vil derfor både føle dig udhvilet OG fuld af energi på én gang. Det er da smart, hva’? Ergo, en ‘kaffenap’ virker meget bedre end en almindelig powernap.

Så er det noget, du burde prøve?

Hvis du allerede drikker kaffe, og du har tid til at tage en nap, er det et forsøg værd, om det virker på dig. Hvis du føler, at det fungerer for dig, kan det nemlig også få dig til at drikke færre kopper kaffe i løbet ad dagen, hvilket vil være godt for din søvn om natten.

Der er dog lige et par men’er. Du skal ikke drikke kaffe, inden du tager en powernap, hvis du har en følsom mave. Så burde du prøve det med grøn te i stedet. Kaffe kan være skyld i fordøjelsesproblemer, hvilket bare kan forhindre dig i at få den powernap, du trængte til. Derudover burde du bestemt ikke tage en ‘kaffenap’ for sent på aftenen. Du burde undgå koffein mindst seks timer før, du skal sove. Ellers vil det holde dig vågen den halve nat.

Og til allersidst – husk, at en ‘kaffenap’ består af EN kop kaffe og en powernap på et kvarter til en halv time, ikke en to timers lang siesta, okay?

 

Kilde: Hellogiggles

Continue Reading

More in Sund

Til top