Connect with us

Det skal du gøre i aften for at få en bedre træning i morgen

spise i sengen

Sund

Det skal du gøre i aften for at få en bedre træning i morgen

Det bedste er, at du også vil sove bedre, hvis du gør disse tre ting. Så dette er altså også til dig, der har søvnproblemer. Men hvis der nu er noget, du rent faktisk kan gøre for at få den bedst mulige træning, har du helt sikkert lyst til at gøre dette. Især når det er så nemt, som det her er.

Sengetidssnack

Hvis du ikke spiser nok i løbet af dagen, får du svært ved at falde i søvn om aftenen. Plus du endda risikerer at vågne, før du rent faktisk er veludhvilet. Det skyldes, at når du er tømt for energi, skyder adrenalinen ind og får dig til at vågne. Spis en snack, der indeholder både kulhydrat og protein, som for eksempel græsk yoghurt med mysli – så sover du bedre. Bare sørg for at spise to timer inden, du skal sove. Hvis du spiser lige inden, du skal sove, risikerer du at få fordøjelsesproblemer, hvilket også ødelægger din søvn.

Drik, drik, drik

Hvis du bare bliver en anelse dehydreret, kan det betyde, at du bliver træt og irritabel. Men det går også ud over din træning dagen efter, hvis du ikke drikker nok. Du skal derfor drikke en halv liter isvand to timer inden, du går i seng. Det vil få din temperatur til at falde, hvilket vil hjælpe dig med at falde i søvn hurtigere. Når du får nok søvn, er du veludhvilet til træningen dagen efter, så du kan performe, når du skal træne. Det er vigtigt, at det er to timer inden, du skal i seng, så du ikke får afbrudt din søvn ved at skulle op at tisse midt om natten.

Slap af

Du skal huske at slappe af. Det lyder ikke dårligt, vel? Hvis du har en stresset hverdag, er der større chance for, at du får skader under træningen. Din krop glemmer ikke, så hvis du er max presset psykisk, og du pludselig også presser kroppen fysisk, risikerer du altså, at det hele eskalerer, og du bliver skadet. Det er derfor vigtigt, at du får afslapning på programmet i hverdagen. Måske vil det være smart med en omgang meditation eller yoga om aftenen? Det vil få dig ned i gear.

God træning!

Kilde: WomensHealth

Continue Reading

More in Sund

Til top