Connect with us

Den perfekte øvelse der træner din mave, dine baller og lår

Leder du efter den perfekte øvelse til mave, ben og baller?

Sund

Den perfekte øvelse der træner din mave, dine baller og lår

Hvem har oceaner af tid hver dag, så man bare kan træne heeeeele dagen? Ikke os, siger vi bare. Vi går all in på effektivitet og en hurtig træning, og derfor er vi vilde med øvelser, der træner flere muskelgrupper på én gang. Ligesom disse eller denne øvelse og ikke mindst den perfekte øvelse, vi præsenterer for dig nu.

Hvorfor er den god?

Øvelsen træner din core, baglår, baller, forlår og balance. Den minder om almindelige hofteløft, som man i træningssprog også kalder glutebridge. Denne er bare lige noget hårdere for dine baglår og for din balance – du skal altså holde tungen lige i munden. Og så er det vigtigt, at du husker at trække din navle mod din rygsøjle, når du spænder – så får du mest ud af øvelsen.

Hvad skal du gøre?

Først skal du lige skaffe dig en måtte og en pilatesbold – du ved en af de store der.

Så lægger du dig på ryggen med dine arme langs kroppen. Bolden er nede ved dine fødder, og så lægger du dem op på bolden. Dine akilleshæle skal være lige på midten af bolden. Spænd op i din core, kip din hofte lidt frem, spænd i dine baller og løft din hofte op, så du er lige som et bræt.

Træk dine hæle langsomt til dig, hold et par sekunder og stræk dem så langsomt igen. Prøv at holde din hofte samme sted, selvom du bøjer og strækker dine ben. Gør det 20 gange og hold en pause på 30 sekunder, inden du laver 20 gentagelser igen. Kør i alt fem omgange.

TIP! Har du brug for en udfordring, så løft dit ene ben og hold det i vejret, mens du laver øvelsen på det ene ben.

Kilde: Womenshealthmag

Continue Reading

More in Sund

Til top