Connect with us

Shero

Sådan får du motivation til at træne derhjemme, når du hellere vil binge serier

Kom igang med at træne derhjemme

Sund

Sådan får du motivation til at træne derhjemme, når du hellere vil binge serier

Du er ikke så meget til at stå nede i et center og løfte vægte, eller være på yogahold. Det er bare ikke lige dig. I stedet har du en ambition om at komme i form og træne derhjemme på stuegulvet. Det er bare lidt som om, at det ikke helt kommer til at ske, fordi du hellere vil binge serier. Men hvordan kan du skrue ned for lysten til at binge og op for lysten til at træne – selvom du ikke er i et center? Det skal vi sige dig.

 

Sådan skruer du op for motivationen til hjemmetræning

Drop kreativiteten og følg et program

Det kan være ret så svært at få motivationen i top og fyre fire sæt af 15 gentagelser af i en times tid derhjemme, hvis du bare lige laver de øvelser, du føler for. Så er man altså tilbøjelig til at slacke og sige til sig selv, at det er lidt for hårdt, og det er lidt synd for dig. Sidder du og nikker? Så prøv dette program, der egner sig perfekt til hjemmetræning. Er du mere til apps, har vi samlet dem vi selv bruger her. Så der er ingen undskylding, frøken.

Skriv det i kalenderen – og streg ud

Det virker så banalt, men faktisk er du mere tilbøjelig til at glemme, at du egentlig ville træne en times tid, den dag. Måske husker du det, men får det ikke gjort – det står jo ikke skrevet ned,vel!? Men smækker du det i kalenderen, og streger ud bagefter, så giver det sådan en dejlig tilfredsstillende følelse. Prøv det, det er altså sandt nok.

Skab rummet

Det er ikke fordi, du skal ud og investere i dyre vægte med forskellige kilo, en madras, en vægtstang, en kettlebell, en foam roller, to træningselastikker og en balancebold. Det er de færreste, der har plads til det. Men det hjælper altså på motivationen, hvis du lige fyrer op for et par ting, og laver dit eget lille fitnesskab. Bare en måtte og et par elastikker med forskellig modstand. Har du ikke plads til en måtte, så hav et tæppe du kun bruger til at ligge på, når du træner. Og hav altid dit træningstøj sammen med redskaberne.

Det rette outfit

Og nu hvor vi snakker om dit træningstøj, så giv de slidte joggingbukser med hul til genbrug sammen med den alt for store t-shirt, du har haft de sidste ti år. I dag kan man nemlig bruge hullet tøj til at lave andre seje ting, så det er ikke spildt. Og køb så noget, som du føler dig meegalækker i. Det behøver slet ikke være dyrt, flere billige mærker laver noget, der ser pissefedt ud. Dét er nice, og det giver dig lidt mere lyst til at træne.

Find den rette gulerod

Fordi du har en gulerod, skal du ikke slacke på din træning. Du skal belønne dig selv, når du har gjort det megagodt, og virkelig bare sparke røv. Det kan være en nice aftensmad, eller at du må binge din favoritserie resten af aften. Du har mere end bare fortjent det med den træning, du lige fyrede af.

 

Continue Reading

More in Sund

Til top