Connect with us

Sådan sikrer du, at du overholder din træning

Træning

Sund

Sådan sikrer du, at du overholder din træning

Du har et ønske om, at du rigtig gerne vil overholde din træning. Men det er nogle gange nemmere sagt end gjort. Derfor har vi lavet en guide til dig, så du ved, hvordan du overholder din træning. Hvis du gør disse fem ting, er du godt på vej.

Træn i kortere tid

Jo kortere din træning er, jo større chance er der for, at du får trænet. Træn derfor i kortere tid men flere dage i stedet. Så virker det ikke så uoverskueligt, når du skal af sted til træning. For en halv time kan du da godt lige klare? Det gælder bare om at gøre den halve time effektiv. Du skal selvfølgelig ikke bare sløse den i en halv time, men du skal give den max gas. Du kan for eksempel bruge dette simple fem-minutters træningsprogram og køre det igennem en håndfuld gange.

Gør din træning til en social ting

Hvis der er nogen, der venter på dig i centret, er der større chance for, at du kommer af sted til træning. Træn med din veninde, så hun er afhængig af dig – så har du sværere ved at aflyse. Dyrk en holdsport hvor folk vil undre sig, hvis du ikke dukker op. Det vil være langt mere motiverende for dig, end hvis du bare træner alene og ikke behøver at aflyse hos nogen. Det gør også din træning langt sjovere. Hvis du ikke er til decideret holdsport, kan du også starte på et løbehold, så du får følelsen af, at der er nogen, der venter dig.

Spis sundt

En undersøgelse viser, at når du spiser sundt, er der også større chance for, at du overholder din træning. Teorien er, at når du spiser sundt, bliver du inspireret til at træne mere. Du får altså lyst til en hundrede procent sund livsstil og ikke kun på kostfronten. Prøv at læg mærke til det, der er altså noget om det.

Vær realistisk 

Hvis du forventer at se resultater allerede efter den første uge, er det klart, du bliver demotiveret. Det er vigtigt, at du holder kampgejsten oppe, og det kan du gøre ved at være realistisk omkring dine mål. Sæt nogle delmål, og forvent ikke at se resultater efter en uge. Tingene tager tid, og du risikerer også at komme ind i en periode, hvor der ikke sker en skid, så kan det være en idé at prøve en ny træningsrutine.

Tro på dig selv

Til sidst, er det vigtigt, at du tror på dig selv. Hvis du allerede fra start af er sikker på, at du fejler, jamen så skal du nok fejle. Hvis du tror på dig selv, vil du være langt mere motiveret til at overholde din plan for din træning. Så frem med alt dit gåpåmod og gå efter det.

Shero

Kilde: Popsugar, ncbi

Continue Reading

More in Sund

Til top