Connect with us

Træningsprogram: Sådan kan du træne på stranden

Løbe på stranden

Sund

Træningsprogram: Sådan kan du træne på stranden

Yay! Det er endelig blevet sommer, og det er fantastisk. Det eneste minus er, at det går ud over din træning. Det er nemlig alt for varmt i fitnesscenteret, og du vil langt hellere ligge på stranden. Men hvad nu, hvis du kan kombinere de to ting? Strand og træning. Det kan du sådan her.

Svømning

Lad os starte med den oplagte – svømning. Du ligger på stranden, og der er hav foran dig, mon ikke det er en god idé at svømme, nu hvor du er der? Du skal selvfølgelig være opmærksom på ikke at komme for langt ud, men du kan sagtens få svømmet en masse – også på danske strande.

Løb på stranden

Du skal selvfølgelig ikke til at hoppe over folk, der ligger og soler sig på stranden, selvom det ville være en sjov udfordring til din træning. Nej, du skal finde en ende, hvor der ikke er sort af mennesker, og så kan du løbe i vandkanten. Du kan selv vælge, hvor hårdt det skal være. Løber du nær vandet, er sandet lidt fastere, og dermed er det mindre hårdt at løbe, men løber du oppe i det løse sand, får du langt mere modstand. Lige meget hvad, er det langt hårdere at løbe i sand end på asfalt, så du får meget mere ud af din løbetræning på stranden – bonus.

Op på badedyret

Det her lyder måske skørt. Men det er ikke ægte Shero-stil,  hvis det ikke er lidt skørt. Det er overaskende hårdt at lege med sådan et badedyr. Okay, du skal som sådan ikke lege med det, det ville være for nemt. Du skal svømme så langt ud, at du ikke kan bunde, og nu skal du så prøve at hoppe op på badedyret. Det er lidt svært. Når det så endelig lykkes for dig, skal du faktisk hoppe ned igen for så at prøve at komme op igen. Sådan bliver du bare ved og ved. Det er overraskende hårdt for dine mavemuskler. Men husk nu at holde øje med, hvor langt du kommer væk fra land. Du kan hurtigt komme til at flyde for langt ud, end hvad der er sikkert.

Aquazumba

Hvis du ikke er bange for at se dum ud, og du elsker at danse, så er dette lige noget for dig. Du kan nemlig lave dine dansemooves i vandet, og på grund af modstanden i vandet får du virkelig meget ud af det. Se det som et plus, at du skal danse i vandet, så kan andre ikke se, hvor meget du danser ude af takt.

Lunges

Okay, hvis det der dans ikke lige er dig, så er der et hav af øvelser (Høhø, ‘hav af’ – get it?), du ellers kan lave. Hvis du lader være med at gå for langt ud, kan du lave lunges i vandet, som er ret effektivt. Hvis du har været ude at svømme, kan du eventuelt gå resten af vejen ind i lunges.

Stå på ski i vandet

Forestil dig, at du står på en crossmaskine. Men crossmaskinen er bare i vandet. Når du har svømmet så langt ud, at du ikke kan bunde, skal du nu lave samme bevægelse, som hvis du stod på crosseren i fitnesscentret. Inden du når at blive helt træt, er det en god idé at svømme lidt tættere på land, så du lige kan bunde og holde en pause. Når du har taget en pause, kan du så gøre det igen. Better safe than sorry.

Burpees

Det hele skal jo ikke foregå i vandet, så nu er det tid til en øvelse på land. Ligesom når du løber i sandet, opstår der en ekstra modstand, når du laver burpees i sandet. Den hårde øvelse bliver altså ekstra hård i sandet. Tør du kaste dig ud i det? Vi synes, du skal.

Continue Reading

More in Sund

Til top