Connect with us

Væk dine baller, og få mere ud af din træning

Væk dine baller med disse tre bedste øvelser

Sund

Væk dine baller, og få mere ud af din træning

Du ved, at dine baller kan falde i søvn, når du sidder meget ned, ja faktisk sker der flere ting med dine baller, når du sidder. Men du har helt styr på de bedste øvelser, der løfter dine baller og giver dig en stærk bagdel. Der er måske bare lige et enkelt trin mellem de to ting, som du ikke har tænkt over. At vække dine sovende baller, så du får mere ud af din træning. Med tre lette øvelser får du styr på dine ballers energiniveau.

Rul dine baller

Tag en hård massagebold, og sæt den under ballen, og så ruller du ellers bare rundt om hver balle i fem minutter. Den kommer dybt ind og bruges som akupressur og vækker altså dine baller, så du er klar til din træning.

Et lille ekstra tip. Brug også fem til ti minutter efter din træning på at gøre det samme, inden du strækker dine ballemuskler ud.

massagebold

 

Op og ned

Læg dig på ryggen med bøjede ben. Pres roligt dine hofter op, hold den et par sekunder, og sænk dine hofter langtsom igen. Gør dette ti gange á fire gentagelser.

hofteløft

 

Først til den ene side, så den anden side

Tag en træningselastik om dine ben, lige over dine knæ. Spænd op, og stil dig i en squatstilling og ja, det er en god idé, hvis du har en stram elastik. Tag tre skridt til højre, tre skridt til venstre, tre skridt til højre. Sådan går du fem gange til hver side, hold en kort pause, og lav så to omgange mere.

side til side

 

Nu er du klar til din balle- og bentræning.

 

Continue Reading

More in Sund

Til top