Dårlig hud

Skøn

Drop fejlen og pas på din hud, når du træner

Søs Lytjohan

Af Søs Lytjohan Skrevet den oktober 6, 2016

Suser du ned og træner efter arbejde eller skole? Så er der ret stor sandsynlighed for, at du ikke forbereder din hud på den helt rigtige måde. Og det risikerer du at få dårlig hud af.

Venter du også med badet til du kommer hjem, så du slipper for de nøgne numser i hovedet, når du bøjer dig ned? Så er der også ret stor sandsynlighed for, at du springer et vigtigt step over – som du burde se som en del af din træning.

Det hele kan ende i uren hud og tidlig aldring af din hud – gisp!

Før din træning

Din hud bliver hurtig fuld af skidt og snavs. Også selvom du ikke bruger pudder eller noget andet makeup, så er der støv fra dit hjem og forurening i luften så snart du træder udenfor, der sætter sig på din hud.

Derfor er det en god idé at rense dit ansigt, inden du begynder at træne. Alt skidt, snavs og makeup kan nemlig tilstoppe porerne, så sveden ikke kan komme ud. Og det giver altså bumser.

Mens du træner

Der er en masse ting du ikke tænker over, når du træner, fordi du er så fokuseret på din træning. Ja ikke mærkeligt, for det er jo derfor du er der.

Men læs lige her, hvad det er du skal passe på med at gøre under din træning. Og det er hvad enten du træner hold, løber eller træner alene.

Efter din træning

Hvis du ikke har lyst til bade henne i træningscentret, så skal det ikke sætte en stopper for at behandle din hud på den helt rigtige måde.

Rens din hud blidt og brug en let creme bagefter, også selvom du bare skal hjem og have et rigtigt bad. En let creme kan den varme hud sagtens klare, men en lidt federe creme kan godt være svært for den varme hud at absorbere.

Hvis det er tid til en peeling, så vent med den, din hud at lidt følsom, når den er varm og svedig. Vent hellere et par timer med din hjemmespa.

Mere om