Problemer med at skide

Sund

5 ting, du skal spise, hvis du har problemer med at skide

Rebeca Pons

Af Rebeca Pons Skrevet den december 20, 2017

De fleste kender tippet med svesker, når man har problemer med at skide. Men hvis du ikke er vild med svesker, hvad skal du så spise? Vi har her fem forslag til dig, der sætter gang i fordøjelsen, og som hjælper dig med at skide igen. Aaaah. Generelt er fibre rigtig godt for dig.

1 Jordbær

Jordbær smager lækkert, og heldigvis er de gode for dig, hvis du har problemer med at skide. Jordbær indeholder mange fibre, de sidder i jordbærrets frø, du ved, de der grønne små prikker, der sidder på jordbærret. Faktisk består modne bananer af en lige så høj mængde fibre, så hvis du mere er til bananer, kan du vælge den frugt i stedet.

Popcorn

Hvis du har vilde cravings, skulle popcorn være et af de lidt sundere valg. Hvis du altså ikke overhælder dem fuldstændig med salt. Faktisk er det en god idé at lave en skål popcorn, hvis du har problemer med fordøjelsen. Popcorn indeholder et gram fiber per deciliter popcorn, og med kun 31 kalorier per deciliter er det bestemt okay at forkæle sig selv med.

3 Mandler

Mandler er efterhånden blevet kendte for at bestå af det sunde fedt. De er generelt sunde for dig. Mandler består også meget af fibre, så to håndfulde mandler vil være godt for dig, hvis du vil skide igen.

Broccoli

Hvis du ikke spiser nok grøntsager, er der større chancer for, at du har problemer med at skide. Så det kommer ikke som nogen overraskelse, at det vil hjælpe dig, hvis du husker at spise flere grøntsager. Broccoli er fuld af fibre.

Havregrød

Havregrynene i havregrøden indeholder opløselige fibre, der hjælper mod fordøjelsesproblemer. Hvis du synes, havregrød er kedeligt, kan du pifte grøden op med noget kanel og frugt på toppen.

Kilde: Greatist