Gode grunde til ikke at træne

Sund

6 gode grunde til ikke at træne

Mathilde Brandborg

Af Mathilde Brandborg Skrevet den januar 19, 2018

Din veninde har lige ringet. Hun vil gerne have dig med til træning. “Shit” tænker du, hvilken grund skal du give hende for at slippe for træningen!? Der kan være mange årsager til, at du bør skippe en træning. Her får du seks gode grunde til ikke at træne:

Du har lige spist

Du har lige spist et kilo bland selv-slik. Ej hvor ærgerligt, du kan simpelthen ikke tage med til Bootylicious, for du skal vente op til tre timer, før du kan træne efter et måltid… Og ja, et kilo bland selv-slik ER fandeme et måltid.

Du er syg

Du har lige pudset næse. Det må simpelthen være en incoming influenza. Du skal ikke træne, når du er syg. Skynd dig at lægge dig på sofaen, inden det bliver værre!

Du er skadet

Du har muligvis forstuvet din tommelfinger. Øv, det er altså ikke uden konsekvenser at swipe på Tinder. Din tommelfinger har lidt overlast, og her er det bedst, hvis du ikke udsætter den for eventuel overbelastning.

Din koncentration er dårlig

Du er træt. Træthed forstyrrer koncentrationsevnen, og derfor må du hellere udskyde træningen. Der er jo alligevel ingen grund til at tage af sted, hvis du ikke er fuldt koncentreret.

Du har allerede trænet meget i dag

Du cyklede på arbejde. Alle ved, at det kan være farligt at overanstrenge sig. Det kan få alvorlige konsekvenser for din træning, hvis du ikke holder pause. Pas nu på!

Du har netop født

Din menstruation er ikke kommet endnu. Ifølge din menstruationsapp skulle du have haft den i morges. Tænk, hvis du er gravid? Det er ikke så godt at træne, lige efter man har født. Du må hellere begynde at komme ind i dét mindset, allerede nu – for tænk, hvis du bare slet ikke kan styre dig med træningen, når den tid kommer!?

Mere om