Få 6 øvelser, så du kan forbrænde 200 kalorier på mindre end 3 minutter

Her får du seks øvelser, som du kan forbrænde flest kalorier på tre minutter med

author
Søs Lytjohan

Say what!?  Ja, det lyder for godt til at være sandt, men det er det slet ikke. Det er seks øvelser, hvor du kan forbrænde flest kalorier på mindre end tre minutter. Og nu skal du høre, hvad du skal gøre.

Læs også: Forbrænd 400 kalorier på en gåtur

Hvordan kan du forbrænde flest kalorier på kortest tid?

En undersøgelse viser, at en kort træning med høj intensitet kan hjælpe dig med at forbrænde 200 kalorier mere i løbet af dagen, hvis bare du lige sætter to og et halvt til tre minutter af til det. Men du skal altså have pulsen helt derop, hvor du er helt færdig bagefter – lige ved at kaste op. Og vil du gøre det i løbet af din morgentræning, så gør det i løbet af de første 20 minutter. Det er her, du har mulighed for virkelig at gøre en forskel for det resultat, du gerne vil have, din træning skal give. Og altså her, du har mulighed for at forbrænde flest kalorier.

De næste seks øvelser er nogen, hvor du kan vælge én øvelse og køre fuld skrue i to og et halvt minut (du vil blive bedre og bedre). Du kan også vælge fem eller seks øvelser og give hver øvelse 30 sekunder af din absolut højeste ydeevne for at forbrænde flest kalorier. Rigtig god fornøjelse.

Øvelse 1: Mountain climbers

Stil dig i en høj planke på dine hænder, hvor du spænder godt op i din core. Uden at stritte med numsen trækker du nu skiftevis højre og venstre knæ og mod bryst, så hurtigt du kan. Se det som en lille spurt.

mountain climbers

Øvelse 2: Burpees

Stil dig ret op og ned, og spænd op i din core. Lav et hop, og klap dine hænder mod hinanden, skynd dig ned i hug. Sæt dine hænder foran dig, som var du en frø, og hop så tilbage i en høj planke. Sænk dig ned på maven, pres dig op i en høj planke igen, hop tilbage i en frøposition, og hop, og klap med din hænder over dit hoved. Og så starter du bare forfra igen.

Burpee

Øvelse 3: Froggers

Den minder lidt om burpees. Du spænder godt op i din core og stiller dig i en høj planke. Hop ind, så du sidder som en frø, og hop så ud igen i en høj planke. Sådan bliver du bare ved og ved og ved og …

Froggers

Øvelse 4: Høje knæløft

Det er en gammel klassiker. Det er lidt som at løbe på stedet, du løfter i stedet bare dine knæ højt op, så de er helt vandrette. Spænd godt op i din core, mens du spurter derudaf med de høje knæ, så giver det lidt ekstra til maven også.

high knee

Øvelse 5: Sprællemand

Endnu en klassiker. Du står rank, spænder op i din core, arme og ben, og så hopper du ud i en bredstående stilling med dine ben, hvor du samtidig løfter dine arme op i et V. Så hopper du ind i startposition igen, mens du sænker dine arme. Sådan basker du bare rundt med fuld styrke på.

jumping jacks

Øvelse 6: Jump squats

Stil dig i en ganske almindelig position, som skulle du i gang med at lave en squat. Du spænder op i din core og sænker dig ned i en vandret squat med dine arme fremme. Så presser du til med dine hæle og hopper op, så højt du kan og bruger dine arme til at give ekstra energi. Du spænder op i hele din krop. Du lander og går direkte ned i en squat igen og hopper op igen. Sådan fortsætter du. Husk at have kontrol over dine knæ, så de ikke vakler ind og ud.

jump squat

Kilde: Popsugar