Sunde snacks

Sund

Bliv inspireret: 6 kvinder fortæller, hvilke sunde snacks de spiser

Emilia Jacobsen

Af Emilia Jacobsen Skrevet den januar 2, 2018

Vil du gerne leve sundt, men har ligesom alle os andre svært ved at lade være med at snacke dagen lang? Så skal du læse med nu. Artiklen her er nemlig fyldt med god inspiration fra seks kvinder, der har gennemgået et større vægttab. De fortæller, hvad de personligt har gjort i forhold til snacking. Klik videre, og bliv inspireret til at spise lækre, sunde snacks.

LÆS OGSÅ: Få inspiration til sundere mellemmåltider

1 Vær ikke bange for fedt

“Jeg spiser sundt næsten hver dag og laver minimum 20 minutters motion de fleste dage. Derfor er det rimelig vigtigt for mig med snacks i løbet af dagen. Jeg starter hver morgen med en kop kogende vand med citronsaft fra en halv citron, en teske æblecidereddike og en knivspids cayennepeber. Og så spiser jeg tre hovedmåletider om dagen med protein, frugt og grønt. Mellem de tre måltider spiser jeg tre snacks.

Mine absolut yndlingssnacks indeholder sundt fedt – det kan for eksempel være hytteost og et stykke frugt; grøntsager med hjemmelavet hummus eller et æble med mandelsmør. Det sunde fedt holder mig mæt og giver mig energi mellem de større måltider.”