Er det godt at drikke kakao efter træning?

Sund

Derfor burde du rent faktisk drikke kakao efter træning

Emilia Jacobsen

Af Emilia Jacobsen Skrevet den juli 13, 2018

Der findes nogle helt bestemte snacks, der er rigtig gode for dig at spise, når du er færdig med din træning. Men har du nogensinde tænkt på at drikke en kakao efter træning? Det burde du virkelig overveje …

Hvorfor er det godt for dig at drikke kakao efter træning?

Det gælder især om at drikke kakao efter en hård styrketræning. Når du har været igennem sådan en hård træning, hvor du virkelig har arbejdet med dine muskler, har din krop nemlig brug for både proteiner og kulhydrater. Det er også grunden til, at vi ser så mange proteinbarer og -drikke på markedet i dag. Det er det, der skal til, for at din krop og dine muskler restituerer og opbygges.

Men helt seriøst, hvorfor spise eller drikke de der produkter, når du kan nøjes med en simpel, god, gammeldags kakaomælk? Aaaaah. Kakaomælk indeholder kulhydrater, proteiner og fedt, og det er netop, hvad du har brug for.

En undersøgelse underbygger kakaomælkens gode virkning

Det er ikke ‘bare’ noget, vi siger. Der er lavet en undersøgelse, der viser, at kakao efter træning er godt for dig. Undersøgelsen gik ud på at se, hvilken effekt kakaomælk har på restituering set i forhold til placebo eller andre sportsdrikkevarer.

Undersøgelsen viste, at kakaomælk faktisk er noget af det mest effektive, du kan drikke efter træning, når man sammenligner med placebo og andre drikkevarer. Det er dog vigtigt at pointere, at der skal endnu flere testresultater til for at give en hel endelig konklusion om, at kakao er det bedste. Men det betyder stadig, at kakaomælk er en virkelig effektiv drik efter træning. Du får de proteiner og de kulhydrater, dine muskler og din krop har brug for. Og så smager det jo bare herrelækkert!

LÆS OGSÅ: Spis en pizza efter træning – for godt til at være sandt?

Kilde: Popsugar