I tvivl om du ikke bør træne, når du har menstruation?

Sund

Er der et tidspunkt i din menstruationscyklus, du ikke bør træne? Læs lægens svar

Søs Lytjohan

Af Søs Lytjohan Skrevet den august 10, 2017

Kender du det med at ligge på sofaen med en pose chips og chokolade og føle sig som en flodhest, fordi det er den tid på måneden? Det gør jeg. Mine hormoner springer rundt i kroppen, og jeg tænker helt sikkert også, at det er bedst for min krop bare at ligge og se serier. Betyder det, at os, der har det sådan, ikke bør træne? Få lægens svar her.

Fra ekspertens mund

Popsugar tog fat i Dr. Alyssa Dweek, som er gynækolog, for at blive klogere på kvindekroppen. Alyssa mener ikke, at der er nogle hormonelle ændringer i din krop, der burde være en hindring. Det skulle da lige være, hvis du bløder så kraftigt, at du ikke kan styre det dernede.

Du skal faktisk bare forsætte din træningsrutine, som var det ethvert andet tidspunkt på måneden. Hvis du husker at tage dine jern-vitaminer, bør du have energi og ikke føle dig alt for træt og udkørt.

Træninger hjælper på humøret

Faktisk hjælper træning og motion jo også på humøret, fordi det får hjernen til at udskille endorfiner, som gør dig i godt humør. Har du ikke lyst til at rende rundt i træningscentret, kan du også bare gå en tur, det er der mange fordele ved at gøre.

 

Kilde: Popsugar.com

Mere om