Hvordan kan jeg lave en hurtig træning?

Sund

Gør disse 3 ting, hver gang du skal tisse – så er træningen klaret

Emilia Jacobsen

Af Emilia Jacobsen Skrevet den november 24, 2017

Aaaarh, nogle gange er det bare rart at få træningen klaret hurtigt. Det er, som om det hele bliver lidt lettere med en hurtig træning. Så hvad nu hvis du spreder træningen lidt ud over hele dagen? Altså, så du laver tre korte øvelser flere gange om dagen – ja, faktisk hver gang du tisser? Tjek lige ud, hvorfor det er en rigtig god idé…

Vejen til et sundere dig

Vidste du, at den gennemsnitlige kvinde tisser seks til otte gange på 24 timer? Det er altså omkring fem til syv gange, mens du er vågen. Hvorfor ikke udnytte de tidspunkter til din fordel? Måske du faktisk tisser endnu flere gange, hvis du er en ivrig vanddrikker eller generelt har lidt problemer med at holde på væskerne.

Planen er: Hver gang du går ud på toilettet, skal du lige huske at lave:

Det kommer kun til at tage dig et minutstid og bum, så er træningspasset overstået.

Men hey, lad nu være med at lave armstrækninger på gulvet på et offentligt toilet (lav dem op ad vasken i stedet – for laves, det skal de jo). Hvis det bliver meget mærkeligt for dig på et offentligt toilet, så prøv at finde et lille hjørne et sted tæt på, hvor der ikke er så mange mennesker. Bare husk at gøre det i forbindelse med dit toiletbesøg, så du ikke glemmer det senere.

Et regnestykke, der er noget værd

Hvis vi lige regner lidt på det, giver det altså ret gode resultater. Går du på toilettet seks gange på en dag for eksempel, så ender du altså med at lave 60 armstrækninger, 60 squats og 60 lunges. Det er da en rimelig god træning, hva’? I hvert fald hvis du tænker på, at du ikke engang har været i fitten eller har brugt særlig lang tid på det. Hvert minut tæller jo pludselig!

Kilde: Popsugar

Mere om