Tip til at falde hurtigt i søvn

Sund

Med dette nemme trick falder du i søvn på UNDER 2 minutter

Emilia Jacobsen

Af Emilia Jacobsen Skrevet den november 21, 2018

Noget af det værste, jeg ved, er at ligge vågen i laaaaang tid, fordi jeg ikke kan sove. Argh, det er så nederen, og tankerne bliver bare ved med at flyve rundt. Kender du det? Mit bedste trick har været at vende mig om – 180 grader. Altså, så jeg ligger med hovedet i den anden ende. Det lyder helt skørt, men det har nogle gange hjulpet. Jeg kunne dog godt bruge et lidt bedre trick til at falde hurtigt i søvn. Det har jeg fundet på livsstilsmagasinet Joe, og det virker faktisk rimelig lige til. Nu skal du bare høre.

Læs også: Søvnmangel: Det sker der med din krop, hvis du ikke sover

Det ultimative militærtrick til at falde hurtigt i søvn

Jep, det er nemlig et trick, de bruger i militæret, så de kan falde hurtigt i søvn. Søvn er generelt riiiimelig vigtig for os alle sammen, men om nogen har folk i militæret vist brug for deres søvn. Derfor burde man virkelig have tiltro til denne metode. Men øvelse gør mester, for tricket virker allerbedst, hvis du har brugt det i en periode på seks uger. Faktisk har det vist sig, at tricket har en succesrate på 96 procent! Wow, så MÅ det da virke.

Men hvad skal du så gøre?

Som sagt er det er ret nemt trick, som virkelig ikke kræver særlig meget af dig. Den består af to forskellige dele. Først skal du sørge for slet ikke at tænke på noget. Altså prøve at skabe et tomrum inde i dit hoved.

Det gør du eksempelvis ved at slappe fuldstændig af i ansigtsmusklerne – og her gælder det altså ALLE muskler i ansigtet, også kæben og tungen. Det kan jo være, det betyder, at din mund skal være åben, og måske ovenikøbet at tungen skal hænge lidt ud fra munden, som var du en hund. Men så er det bare det, du gør. Fortsæt så afslapningen af musklerne i resten af kroppen. Start ved skuldrene, og bevæg dig nedad, indtil du til sidst slapper fuldstændig af i HELE kroppen og ALLE kroppens muskler. Tag samtidig dybe og tunge vejrtrækninger, så du også slapper af ved brystkassen.

Når du har haft en helt afslappet krop og et tomt hoved i omkring ti sekunder, skal du til at tage et valg. Du skal nemlig forestille dig en af disse tre ting:

  • Du ligger i en kano på en rolig flod med intet andet over dig end en blå himmel.
  • Du putter i en sort hængekøje af velour i et kulsort rum.
  • Du siger ‘tænk ikke, tænk ikke, tænk ikke’ igen og igen i ti sekunder.

Bum, så skulle du gerne sove inden to minutter. Men husk nu, at det måske kræver lidt træning, så giv det endelig tid – gerne flere uger. Held og lykke!

Tricket burde virke, men hvis det ikke gør, kan en god playliste med de perfekte sovesange altså også ofte hjælpe. Så går der nok bare lidt mere end to minutter.