Kan man løfte ballerne?

Sund

6 øvelser, der bogstavelig talt løfter dine baller

Søs Lytjohan

Af Søs Lytjohan Skrevet den januar 12, 2017

Dine ballemuskler er de største og stærkeste muskler i hele dine krop, og du bruger dem meget mere, end du lige tror. Faktisk er de også med til at give dig den rette holdning, der holder din ryg, hvor den skal være, så du ikke får ondt i den. Når det er sagt, så giver stærke ballemuskler dig også en god røv, og hvem vil ikke gerne have det? Ikke at vi siger, at der er noget galt med din røv, som den er nu. Men det er altså muligt at løfte ballerne med øvelserne heri.

Læs også: 7 øvelser til ballerne, hvis du vil undgå squats

Klik gennem galleriet, og se seks øvelser, der kan hjælpe dig med at løfte ballerne, hvis du nu gerne vil justere lidt på din popo.

Squats med pres

Stil dig med lidt mere end en skulderbreddes afstand mellem dine fødder. Tag en træningselastik, og sæt den lige under dine knæ.

Spænd godt op i din core, bøj dine knæ, mens du presser din numse bagud, og gå ned i en dyb squat. Hold stillingen i to til fire sekunder, og pres dig så op igen med fuld spænd i ballerne, og skub hoften lidt frem, når du står oprejst.

Gentag dette 15 gange

Tip: Når du har fået nok styrke, så begynd at tage en vægt i hver hånd, så du får ekstra modstand.