Sund

Prøv denne geniale øvelse til din mavetræning

Emilia Jacobsen

Af Emilia Jacobsen Skrevet den april 24, 2018

Trænger du til en ny øvelse til din mavetræning? Eller er du ved at lægge et træningsprogram? Så skal du prøve denne ret geniale øvelse, der virkelig kan mærkes. Den er hård, men den er altså også rigtig god. Hård, men god – som man siger…

LÆS OGSÅ: Her er grunden til, at din mavetræning ikke giver resultater

Dead Bug

Øvelsen hedder Dead Bug, og det hedder den ikke bare for sjov. Når du ligger og laver øvelsen, ligner du nemlig lidt et dødt insekt. Øvelsen er rimelig simpel, så det er bare om at tilføje den til din mavetræning.

Sådan gør du

Du starter med at lægge dig fladt ned på ryggen, og så løfter du alle fire lemmer – to ben og to arme – op i luften, som du kan se på billedet nedenfor.

Så bøjer du benene i en 90 graders vinkel og retter armene lidt mere lige op i vejret. Dette er så din startposition. Hold dine skuldre i gulvet, mens du spænder op i hele din core.

Nu skal du strække dit venstre ben ned langs gulvet, samtidig med at du bevæger din højre strakte arm bagud, så den ender langs gulvet bag dit hoved, stadig strakt. Lad så både ben og arm komme tilbage til deres startposition, og skift straks side, så det nu er højre ben og venstre arms tur.

Gentag bevægelserne 16 gange i alt, altså så du får lavet 8 på hver side.

Øvelsen er rigtig effektiv og et perfekt supplement til din træningsrutine. Men hvis du synes, den virker lidt for svær og hård til at starte med, kan du modificere den lidt. Det gør du ved udelukkende at have fokus på underkroppen. Det vil sige, at du bare lader dine arme være i ro oppe i luften, mens du fokuserer på benbevægelserne.

Få mange flere øvelser til mavetræningen her: 5 øvelser, hvor du træner din mave uden at skulle ligge på gulvet

Kilde: Womenshealth