Jeg mangler en hurtig træning

Sund

Træn 10 minutter om dagen i 28 dage – og få vilde resultater

Af Christina Brøndsted Poulsen Skrevet den september 30, 2016

Rigtig mange mennesker har et ønske om at blive strammet lidt op. Næsten lige så mange har svært ved at finde tiden til at komme af sted til træning. I bund og grund handler det jo om at få kørt nogle sunde vaner ind, som er holdbare og til at holde ud. Det kunne bare være rart med en hurtig træning, ikke?

Derfor er den bedste løsning, hvis du spiser sundt og varieret, at du tænker over portionstørrelse og så supplerer med kropsøvelser derhjemme. Det er i hvert fald overskueligt og dermed en livsstilsændring, du kan holde.

Derfor vil vi med denne artikel gerne sætte fokus på, at du ikke behøver at starte til den helt nye, fancy sportsgren eller -trend. Du behøver heller ikke spise det nyeste superfood og købe dig fattig i chiafrø eller matcha, eller hvad der er på mode nu lige. Keep it simple, som man siger. Og det gør du med dette program. Brug din krop, din stue og din sunde fornuft.

Først giver vi et bud på et program, der tager ti minutter, og så forklarer vi nogle simple, men meget effektive øvelser, du altid kan lave derhjemme eller i træningscentret.

Uge 1

Mandag: Træning 1
Tirsdag: Træning 2
Onsdag: Træning 1
Torsdag: Træning 2
Fredag: Træning 1
Lørdag: Træning 2
Søndag: Hvile

Uge 2

Mandag: Træning 2
Tirsdag: Træning 1
Onsdag: Træning 2
Torsdag: Træning 1
Fredag: Træning 2
Lørdag: Træning 1
Søndag: Hvile

Gå tilbage til rækkefølgen fra uge 1.

Du vil blive overrasket over, hvor gode resultater du får, og hvor godt du vil få det, hvis du får lavet disse træninger. Og det er jo bare ti minutter om dagen – det har vi vel alle tid til? Klik videre for at tjekke træningerne ud.

 

Mere om